Thursday, 26 May 2016

Sony A7R II Penggunaan Pertimbangan

Posted By: Unknown - 05:32:00

Share

& Comment

Dengan pengumuman yang ditunggu-tunggu Sony A7R II, beberapa pembaca kami telah bertanya tentang penggunaan kamera, seperti jenis fotografi A7R II akan menjadi yang terbaik sesuai untuk, apa kebaikan dan keburukan ia telah berbanding DSLRs dan bagaimana ia boleh bersaing dengan mereka. Banyak Nikon dan Canon DSLR penembak secara aktif melihat kamera tanpa cermin, bukan hanya kerana mereka biasanya lebih ringan dan lebih padat, tetapi juga kerana mereka menawarkan ciri-ciri teknologi menarik yang tidak boleh disediakan pada kamera DSLR. Sony A7R II agak kamera yang menarik dan unik, kerana ia mempunyai resolusi yang tinggi 42.4 MP belakang diterangi sensor rangka penuh - sesuatu yang tidak ada pengeluar kamera lain yang menawarkan pada masa ini. Walaupun 5DS baru Canon dan kamera 5DS R kini memegang mahkota resolusi itu, kita sudah tahu bahawa Canon tidak secara drastik meningkatkan julat dinamik dan kamera sendiri tidak banyak berbeza daripada mereka sebelumnya 5D Mark III. Jadi selain daripada 50.6 MP sensor baru (lihat lebih lanjut tentang perbezaan resolusi di bawah), Canon tidak menyerahkan apa-apa inovasi lain dengan mereka kamera, yang meletakkan Sony A7R II dalam kedudukan yang baik dalam perbandingan. Mari kita lihat apa yang Sony A7R II menawarkan berbanding DSLRs penuh bingkai moden dan jenis fotografi ia akan atau tidak akan menjadi sesuai untuk.


Resolusi Perbandingan

The 42.4 MP sensor pada A7R II hanya lebih tinggi sedikit pada resolusi berbanding sebelumnya atau mana-pesaing Nikon, D810 - dengan hanya 6.1 MP, yang bermaksud bahawa saiz fizikal piksel tidak berubah yang banyak. Dan seperti yang anda akan lihat dalam ilustrasi di bawah, perbezaan MP 8.2 dengan kamera Canon 5DS / 5DS R juga tidak sebesar ia seolah-olah:

Kamera Resolusi Pixel Saiz Saiz Imej
Canon 5DS / 5DS R 50.6 MP 4.14 μ 8688 x 5792
Sony A7R II 42.4 MP 4.51 μ 7952 x 5304
Nikon D810 36.3 MP 4.88 μ 7360 x 4912
Sony A7R 36.3 MP 4.88 μ 7360 x 4912
Nikon D750 24.3 MP 5.97 μ 6016 x 4016
Sony A7 / A7 II 24.3 MP 5.97 μ 6000 x 4000
Sony A7S 12.2 MP 8.40 μ 4240 x 2832

Daripada carta di atas, kita dapat melihat bahawa perbezaan saiz pixel antara empat kamera pertama di atas 24 MP sebenarnya cukup kecil - ia adalah antara 4.14 mikron untuk 4,88 mikron, yang kurang daripada mikron. Perbezaan besar dalam saiz pixel adalah apabila kita pergi secara drastik lebih rendah dalam resolusi kepada 24.3 MP atau terutamanya 12.2 MP pada Sony A7S, yang mempunyai saiz piksel 8.40 mikron - hampir dua kali ganda lebih besar dalam perbandingan. Apa maksudnya? Well, sekurang-pixel-peringkat, iaitu apabila anda sedang melihat imej pada 100 view%, kamera dengan yang terbesar output saiz pixel kehendak imej yang paling bersih, terutamanya pada isos yang lebih tinggi. Itulah di mana Sony A7S tidak dapat ditandingi berbanding kamera lain. Jika anda tertanya-tanya tentang rendah vs kamera resolusi tinggi, sila lihat artikel baru-baru ini saya menerangkan kebaikan dan keburukan rendah vs kamera resolusi tinggi. Dan saya juga telah menulis artikel terperinci tentang resolusi kamera, di mana anda boleh mendapatkan perspektif terperinci mengenai kesan resolusi kamera.

Jadi dengan Sony A7R II menampilkan sensor resolusi tinggi 42.4 MP, bagaimana keadaan itu berbanding dengan kamera lain? Sila lihat pada ilustrasi di bawah untuk melihat di mana A7R II berdiri berbanding sensor rangka penuh moden yang lain (dikemaskini dari artikel resolusi kamera):


Seperti yang anda lihat, 42.4 MP bukan lompatan besar dari sensor MP 36.3 dan perbezaan itu adalah juga agak kecil apabila kita melihat 50.6 sensor MP Canon, jadi perbezaan resolusi antara kamera ini tidak begitu besar kerana ia mungkin kelihatan pada mulanya . Malah, kami hanya berurusan dengan perbezaan kurang daripada 9% lebar imej (8688 vs 7952 piksel).

Sekarang, apakah ini semua bermakna bagi keperluan seperti landskap atau seni bina fotografi? Nah, jika anda sedang melompat daripada sensor 24.3 MP, ia merupakan perubahan besar dalam resolusi keseluruhan, tetapi jika anda bergerak ke atas dari kamera 36.3 MP, maka ia adalah peningkatan yang cukup kecil. Perbezaan penting antara sensor A7R II dan sebelumnya tidak resolusi - ia adalah perbezaan dalam teknologi sensor. Sony A7R II mempunyai sensor bahagian belakang diterangi (BSI), yang sepatutnya untuk memberikan prestasi yang lebih baik pada isos yang lebih tinggi. Sila lihat pada perbezaan dalam teknologi sensor antara konvensional dan sensor BSI:



Teknologi sensor BSI telah pun ada pada kamera yang lebih kecil, seperti Apple iPhone 6 untuk beberapa lama dan ia adalah kali pertama ia membuat jalan ke dalam sensor bingkai penuh. Kerana perubahan ini, Sony menjanjikan prestasi yang lebih baik dalam mengendalikan bunyi dan dengan itu telah meningkat pelbagai sensitiviti ISO berasal dari ISO 25,600 (native ISO Sony A7R telah dihadkan pada 6400) - perbezaan dua henti. Walaupun pada ketika ini ia adalah sukar untuk mengatakan sama ada A7R II sungguh-sungguh Engkau dua hentian bersih daripada A7R, walaupun separuh daripada yang akan menjadi satu perubahan dalam teknologi sensor semasa. Saya tidak boleh menunggu untuk meletakkan A7R II bersama A7R dan D810 Nikon untuk melihat bagaimana sensor baru melakukan dalam perbandingan!

5-paksi Dalam Badan Penstabilan Imej

Tanpa syak lagi, kemuncak terbesar daripada A7R II adalah penstabilan imej 5-paksi dalam badannya (IBIS) - juga yang pertama di dunia (dan pada masa ini hanya) atas apa-apa resolusi tinggi sensor bingkai penuh. Ini secara automatik membuat setiap lensa anda lampirkan pada kamera yang lebih berguna, walaupun menggunakan kanta dengan adapter. Jika anda tidak pernah ditembak dengan kamera dengan IBIS, anda telah terlepas banyak! Memandangkan bahawa tidak ada Nikon dan Canon DSLRs mempunyai IBIS (dan kelihatan seperti mereka tidak mempunyai sebarang rancangan untuk melaksanakannya), Sony pasti menjelang perlawanan di sana. Sama ada anda gunung Perdana sudut yang luas, atau zum telefoto, yang A7R II akan stabil setiap kanta, yang memberikan ia satu kelebihan yang besar apabila mengambil gambar dalam keadaan cahaya rendah. Sony mendakwa sehingga 4.5 perhentian pengatup pampasan kelajuan, yang sedikit lebih-optimis, tetapi walaupun 2-3 berhenti sudah banyak apabila anda tidak mempunyai banyak cahaya untuk bekerja dengan. Dan apabila anda berjuang dengan cahaya rendah, walaupun berhenti tunggal pampasan dapat menyelamatkan hari. Jika anda mengikuti peraturan salingan, yang menyatakan bahawa kelajuan shutter anda tidak perlu menjadi lebih perlahan daripada salingan panjang fokus anda (iaitu sekurang-kurangnya 1/50 yang kedua apabila menggunakan lensa 50mm pada kamera bingkai penuh), dengan penstabilan imej , anda boleh pergi jauh lebih rendah dan masih mengekalkan ketajaman yang hebat. Jadi jika IBIS pada A7R II boleh mengimbangi 3 perhentian untuk anda, maka anda boleh pergi serendah 1 / 6th daripada kedua menggunakan contoh kanta 50mm yang sama tanpa perlu bimbang tentang gegaran kamera. Itu satu kelebihan yang besar!

Dan apa yang menarik mengenai sistem penstabilan imej Sony adalah bahawa mereka telah digambarkan bagaimana untuk membuat penstabilan kanta dan IBIS bekerjasama tanpa satu memberikan kesan negatif terhadap yang lain. Ini bukti dasarnya masa depan kanta telefoto Sony - dalam situasi di mana penstabilan kanta adalah lebih berfaedah daripada IBIS, Sony boleh hanya mengintegrasikan ke dalam kanta. Untuk segala-galanya, IBIS akan menjadi pilihan lalai.

Jadi 5-paksi IBIS adalah satu kelebihan yang besar kepada A7R II dan ia membuka banyak peluang untuk jurugambar, khususnya apabila bekerja dalam persekitaran di mana penggunaan tripod adalah terhad (gereja-gereja, muzium, dan lain-lain).

Prestasi autofocus

Sony A7R II mempunyai sistem hibrid autofocus cukup canggih dengan kekalahan 399 titik fokus bagi fasa pengesanan autofocus dan jika suis kamera untuk bezakan pengesanan AF, terdapat 25 mata fokus yang tersedia. Dengan fasa piksel pengesanan bersepadu kanan pada sensor dan pemproses imej BIONZ X yang cukup cepat, Sony A7R II menjanjikan prestasi autofokus 40% lebih cepat berbanding sebelumnya - pasti usaha terbaik Sony setakat ini untuk membuat AF yang boleh digunakan untuk subjek bergerak.

Itulah perubahan besar, tetapi ia membuat A7R II sesuai untuk sukan dan fotografi hidupan liar? Dan harus satu mempertimbangkan kamera ini untuk keperluan itu? Malangnya, itu di mana teknologi tanpa cermin perjuangan agak sedikit pada masa ini dan DSLRs masih menjadi raja. Jadi, jika anda terutamanya menembak tindakan cepat, A7R II tidak sesuai atas sebab ini sahaja. Sebab lain ialah kelewatan pengatup dan pitam, yang membuat ia amat sukar untuk melepaskan pengatup pada masa yang anda benar-benar memerlukannya. Di samping itu, Sony juga tidak mempunyai apa-apa kanta profesional lebih lama daripada 200mm dalam Sony FE gunung pada masa ini. Jadi, ia mungkin mengambil sedikit masa untuk AF boleh digunakan untuk tujuan fotografi tindakan pantas.

Namun, jika anda hanya perlu bergantung kepada AF sekali-sekala dan subjek anda tidak super cepat atau sangat jauh, Sony A7R II harus menjadi pilihan yang cukup kukuh, dengan pertumbuhan Sony telah disampaikan dalam kamera.

Electronic Front-Curtain Shutter Shutter dan Silent

Asal Sony A7R mempunyai satu isu yang amat serius dengan mekanisme shutter bahawa disebabkan "kejutan shutter", yang menyebabkan gegaran kamera dan menyebabkan imej kabur apabila bekerja pada kelajuan shutter yang rendah. Saya didokumenkan ini saya kajian Sony A7R secara terperinci dan hasilnya menarik diri A7R dari senarai kamera disyorkan. Syukurlah, Sony menangani isu ini di A7R II, jadi shutter kejutan tidak lagi masalah. Sebaik sahaja anda menghidupkan Electronic Front-Curtain Shutter pada (yang hendaklah dihidupkan secara lalai), kamera akan mula pendedahan tanpa melibatkan mekanisme pengatup, yang benar-benar akan menghapuskan apa-apa jenis gegaran kamera. Selain ciri-ciri ini, Sony juga menyediakan ciri shutter elektronik senyap, yang menangkap imej tanpa melibatkan diri pengatup sama sekali. Walaupun ciri kedua boleh menjadi masalah bagi situasi di mana subjek yang bergerak dengan cepat dalam bingkai, ia boleh menjadi besar dalam situasi di mana subjek ini masih dan jurugambar tidak mahu subjek ini menyedari bahawa dia / dia / ia sedang gambar.

Selain itu, mekanisme pengatup baru di A7R II telah sepenuhnya diolah dan kini cukup tahan lasak untuk menahan 500,000 actuations, yang cukup menarik (Nikon D810 pengatup ketahanan adalah terhad kepada 200,000 actuations).

Pemidang tilik elektronik dengan 0.78x Pembesaran

Sony direka semula pemidang tilik elektronik (EVF) pada A7R II dan menjadikan ia lebih besar. Pada 0.78x pembesaran, EVF ini kini lebih besar daripada yang lain pemidang tilik penuh bingkai di pasaran. Sebagai perbandingan, Nikon D4S dan D810 hanya mempunyai 0.70x pembesaran dalam viewfinders optik mereka (OVF). Di samping menjadi lebih besar, EVF mempunyai banyak kelebihan lain lebih OVF, seperti keupayaan untuk mengezum masuk untuk memberi tumpuan sambil menembak, tumpuan memuncak, lapisan maklumat, pratonton pendedahan, histogram hidup, dan lain-lain Ini semua adalah ciri yang sangat penting dalam cermin kamera.

4K Video

Sony A7R II boleh merakam video 4K sehingga 30 fps secara dalaman, yang bermaksud bahawa anda tidak perlu untuk menyambung mahal alat rakaman video dapat merakam output 4K. Di samping itu, kamera boleh merakam video 4K dalam format 35mm Super tanpa Binning pixel, menyediakan output HDMI bersih dan tetapan gamma S-log2, yang menjadikan Sony A7R II salah satu kamera paling hangat di pasaran untuk rakaman video. Malah, spesifikasi 4K pada A7R II meletakkan banyak tekanan ke atas lain-lain pengeluar kamera video yang berdedikasi.

Kanta

Walaupun saya merancang untuk menulis artikel yang berasingan pada kanta untuk Sony A7R II, ia adalah penting untuk ambil perhatian keadaan keseluruhan dengan adanya kanta untuk Sony FE gunung telah meningkat secara mendadak sejak kamera A7 telah diperkenalkan kepada pasaran. Kini terdapat sejumlah 11 kanta yang dibuat oleh Sony dan dengan Zeiss menambah barisan kanta Loxia dan Batis, kini terdapat beberapa kanta yang berkualiti tinggi sangat dalam baris layak melihat ke dalam, tanpa perlu bergantung kepada penyesuai pihak ketiga dan kanta dari kenderaan lain. Senarai nombor perdana telah mendapat agak menarik, dengan 25mm yang sangat baik, 28mm, 35mm, 55mm, 85mm dan 90mm pilihan dengan keupayaan AF dari kedua-dua Sony dan Zeiss. Jika anda tidak keberatan fokus manual, terdapat lebih banyak pilihan dari Samyang dan Mitakon, dan tidak lama lagi akan ada lebih dari Sigma dan pengeluar lain. Jika anda suka kemudahan kanta zum, 16-35mm baru f / 4 ZA dan 70-200mm f / 2.8 yang sangat baik. Malangnya, 24-70mm Sony f / 4 adalah sangat memerlukan penggantian, kerana ia adalah agak miskin jika dibandingkan dengan kanta lain dalam barisan.

Sekali lagi, saya akan menulis post yang berasingan pada kanta Sony FE tidak lama lagi, bersama-sama dengan cadangan saya. Buat masa ini, anda boleh membaca artikel saya pada kanta Sony FE terbaik dan paling teruk yang saya tulis berdasarkan penilaian terakhir saya.

Jika saya melabur dalam Sony A7R II hari ini, di bawah adalah senarai kanta Saya serius akan mempertimbangkan untuk keperluan fotografi saya (terutamanya untuk fotografi landskap + beberapa potret / perjalanan):

About Unknown

Techism is an online Publication that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around in the world which you may find hard to believe and understand. The Main Purpose of this site is to bring reality with a taste of entertainment

0 comments:

Post a Comment

Copyright © Jenama Kamera & Lensa™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.